A Volánbusz veheti át a 169-es járatot

A pécelinfo.hu facebook oldalán olvasható bejegyzés szerint májustól a "BKV búcsúzik Péceltől". Kicsit utánajártunk a bejegyzésnek és azt találtuk, hogy idén valóban átveheti a Volánbusz Zrt. a BKV-tól az agglomerációs járatokat. Az átadás és a díjszabás részletei még nem ismeretesek. Frissítve.

Olvasónk hívta fel a figyelmünket a Volánbusz Zrt nemrég megjelent új autóbusz-bérlési tenderére. Utánanéztünk az állítás hátterének. Úgy tűnik, hogy a Volánbusz még idén valóban átveheti a BKK-tól a Budapest határát átlépő buszok üzemeltetését. Ehhez a helyközi járatokat indító társaságnak új buszokat kell beszereznie, amihez kapcsolódik a hivatkozott pályázati felhívás.

A közösségi közlekedéssel behatóan foglalkozó omnibusz blog január 2-ai bejegyzése szerint már májusban vagy júniusban több településen - többek között Pécelen is - átveheti a Volánbusz Zrt. a járatokat.

Többször írtunk már arról, hogy a BKK (korábban BKV) komoly vitákat folytatott az agglomerációs településekkel arról, hogy mennyire veszteséges a fővárosi társaságnak a városhatárt átlépő járatok üzemeltetése és hogy ezen vonalak fenntartásához mennyivel kell hozzájárulniuk az érintett önkormányzatoknak. A fővárosi és települési polgármesterek közti vita 2011 decemberében éles nyilatkozat-párbajba torkollott (bővebben itt írtunk róla: Havi 1.519.783 Ft, plusz áfa). Az omnibusz blog véleménye szerint az átszervezés megoldást jelenthet a BKK finanszírozási gondjaira.

Az iho.hu által megkeresett szakértők szerint - amit az index.hu idéz - "az intézkedés rendkívül átgondolatlan, és nagyon sok kockázatot rejt magában". Az idézett szakértők szerint "májusig lehetetlen ennyi autóbuszt beszerezni, így a szolgáltatás nagy valószínűséggel akadozva fog elindulni. De a BKV-nak nem ez fog igazán fájni, hanem az, hogy körülbelül 500 BKV-járművezető állását szünteti meg a döntés."

A péceli önkormányzat még decemberben tárgyalt a BKK képviselőivel. Az egyeztetés emlékeztetője szerint nem volt szó az átadásról (pdf). A testületi döntés szerint 2013-ban az önkormányzati havi nettó 1,6 millió forintot fizet a szolgáltatás fenntartásáért. A megállapodásban nincs szó arról, hogy csak májusig lenne érvényes a megállapodás.

Egyelőre úgy tűnik tehát, hogy a Budapestet Pécellel összekötő járat megmarad, csak az üzemeltetést veszi át egy másik cég. A részletekkel kapcsolatban viszont még sok a bizonytalanság és látva a járási hivatalok és tankerületek kialakítása körüli kormányzati kapkodást, a teljes kép itt is csak májusban bontakozhat ki a földi halandók előtt.

Hasonló tervek egyébként már 2008-ban is voltak.

{jcomments on}